Friday, March 6, 2009

takziah buat ayah zubir dan keluarga...

takziah buat keluarga ayah Zubir Ali yg telah pulang ke rahmatullah hari ini...ya Allah, singkatnya perkenalan..rupanya klas 2 mnggu lepas adalh klas terakhir bersama ayah zubir..sedih sgt..x sempat tgk dia wat kali terakhir..xsempat nk ckp sy minat sgt kt karya2 dia...minta sgt ngn lagu2 dia..minat sgt ngn suara lunak merdu dia...betul,ajal dan maut mmg ditangan Allah..last ayh zubir msuk klas, aku smpt b'ckp ngn dia.aku pg meja dia aku bg surat xcuse aku x pg klas mgu sblm..then aku ternmpk ada jarum smbung hos kt tgn kiri dia.aku tnya...(aku rs mmg aku org 1st tau..)..cik zubir, knpe tgn...? oh, sy msuk hospital ada mslh jntung...tp smngt dia yg nk dtg jugak mengajar sgt aku kagumi.siap ckp, hbis klas kna pulang ke spital smula..sbb dpt kuar tuk 2 jam je..semata2 nk msuk n ngaja kmi budak2 jajal!kalau la aku tau itu la pertemuan terakhir....ya Allah, sgt2 terkejut...ayah zubir, maafkan segala kesalahn dan kenakalan yg pernah kmi lakukan spnjg ayh zubir mengajar kami...halalkan segala ilmu yg telah ayh zubir beri kpd kami...terima kasih ats segala ilmu2 puisi yg ayh zubir telah berikan...insyAllah, akan kami gunakan selagi hayat masih ada...

No comments:

Post a Comment